Intrygi Fabularne

Zagadki fabularne, morderstwa, intrygi, dworskie spiski i więcej!

JAK WYGLĄDA INTRYGA FABULARNA

Intryga Fabularna to forma gry, w której uczestnicy podzieleni na małe grupy starają się rozwiązać zagadkę fabularną rozgrywającą się między postaciami (aktorami) występującymi w grze. Na podstawie obserwacji, rozmów, rozwiązywania prostych łamigłówek oraz dzięki zdobywanym przedmiotom
uczestnicy muszą wskazać sprawców intrygi lub rozwiązać główną zagadkę gry.

Podstawą intrygi fabularnej są postacie, w których role wcielają się nasi doświadczeni prowadzący/aktorzy. W trakcie trwania gry postacie przekazują graczom szereg informacji oraz zadań, których zdobywanie i wykonywanie przybliża uczestników
do ostatecznego celu.

W grach tego typu wykorzystujemy wiele rekwizytów, które nierzadko same w sobie są elementami zadań. W zależności
od potrzeb oraz wytycznych gra może być nastawiona
na rywalizację między uczestnikami lub mieć charakter typowo team buildingowy, gdzie wszystkie grupy uczestników dążą wspólnymi siłami do realizacji jednego celu.


W celu dokładnego przygotowania gry zawsze odwiedzamy teren, na którym ma się ona odbywać: tworzymy dla graczy mapę, zwracamy uwagę na różne elementy krajobrazu, które potencjalnie mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia, dogrywamy szczegóły gry z właścicielem terenu/obiektu.

"Sterowiec"

W fabryce budowany jest sterowiec, którym ma zostać wykonany pierwszy lot przez ocean. Jednak w okolicy zaczynają się dziać dziwne rzeczy – znikają części, w nocy słychać jakieś dziwne odgłosy, widać światła. Ludzie zaczęli plotkować, że fabryka jest nawiedzona, że dzieje się coś niedobrego…

Niedawno w okolicy pojawił się wieszcz.
Rozpowiada, że to wszystko przez maszyny, które nie są zgodne
z naturalnym porządkiem rzeczy i nakłania wszystkich
do zaprzestania produkcji. Przepowiada on zagładę i zło spowodowane przez mechaniczne potwory.

Dyrektor fabryki, jest zaniepokojony sytuacją. Próbuje robić
co w jego mocy by prace były wykonywane terminowo, ale nie może poradzić sobie z niepokojami wśród załogi oraz wewnętrznym sabotażem.

Dodatkowo do fabryki zmierza osobiście Madame Jacqueline Deneuve, kapitan budowanego sterowca – światowa kobieta, znana sufrażystka. Zdenerwowana opóźnieniem prac w przedsięwzięciu chce osobiście dopilnować realizacji projektu.

Czy uda się rozwikłać zagadkę dziwnych zjawisk w fabryce?

Image

"Sterowiec"

Czas trwania

2-3 h

Ilość uczestników

15-50

Konwencja

Steampunk

Lokalizacja

CG FURIA lub wnętrza industrialne

Image

"Bestia z Wielkiego Boru"

Przybywacie na skraj Wielkiego Boru by na zlecenie Zarządcy Drozdowskiego zapolować na Bestię. Straszny stwór zaszył się w lesie i sieje postrach wśród ludzi. Jego pierwszą ofiarą padł stary alchemik. Uczony wraz z asystentem przybyli na te ziemie na zlecenie samego Zarządcy, gdy jego córka poważnie zachorowała.

Sytuacja jest krytyczna – stan córki Zarządcy się pogarsza, a młody alchemik nie radzi sobie z badaniami swego mistrza. Na domiar złego zbliża się noc i słychać złowrogie zawodzenie z głębi Wielkiego Boru!

Teraz wszystko w Waszych rękach! Wytropcie i zabijcie bestię z Wielkiego Boru! Pomóżcie odtworzyć badania starego alchemika i spisać recepturę leku. A może odkryjecie tajemnicę, która kryje się za wydarzeniami z Wielkiego Boru?

"Bestia z Wielkiego Boru"

Czas trwania

2-3 h

Ilość uczestników

15-50

Konwencja

Crime Story, Fantasy

Lokalizacja

Zewnętrzna / Park / Las

"Rozdarte królestwo"

Zostaliście tutaj zebrani aby pomóc prawowitemu Hrabiemu tutejszej krainy odbić utracony tron. Szlachcic ów wywodzi się z linii dawnych królów tych ziem, którzy lata temu zostali pozbawieni władzy przez knowania złych lordów. Nowi władcy okazali się nieudolni i podczas ich rządów kraina popadła w biedę, a ludzie zostali skłóceni ze sobą nawzajem.


W końcu źli lordowie zostali przegnani przez ludność tych ziem i zapanowało bezkrólewie. Na szczęście do krainy powrócił następca wywodzący się z linii dawnych władców – Hrabia. Jako jego wierni stronnicy musicie przekonać miejscowych i zażegnać spory by nieufny lud poparł nowego władcę.

Image

"Rozdarte królestwo"

Czas trwania

2-3 h

Ilość uczestników

15-120

Konwencja

Średniowiecze

Lokalizacja

Zewnętrzna / Wewnętrzna / Zamek / Pałac / Muzeum

Image

"Bal u Hrabiego"

Dostaliście zaproszenie na niesamowite wydarzenie. Hrabia tych ziem wydaje bal w swej okazałej posiadłości. Jest to pierwsze takie wydarzenie od wielu lat. Jakiś czas temu hrabia mieszkał wraz ze swoją jedyną rodziną – siostrzeńcem i siostrzenicą. Oboje byli oczkiem w głowie starego Hrabiego.

Jednak kilka lat temu Hrabia strasznie pokłócił się z siostrzeńcem w następstwie czego wydziedziczył chłopaka i wyrzucił go z domu. Nawet jego siostra nie mogła wpłynąć na decyzję wuja.


Powiadają, że ów bal ma być próbą odnowienia zerwanych więzi. Czy uparty hrabia może się zmienić na stare lata? Czy porywczy siostrzeniec zmienił się na wygnaniu? No i gdzie się podziewał przez ten cały czas? A może główne skrzypce zagra jeszcze ktoś inny?

"Bal u Hrabiego"

Czas trwania

2-3 h

Ilość uczestników

15-50

Konwencja

Wiktoriańska

Lokalizacja

Wewnętrzna / Zamek / Pałac / Muzeum